Daria Rychlik
Załatwianie spraw urzędowych e-mailem - tylko z podpisem elektronicznym
Składnie wniosków do urzedów, podań szczególnie obecnie jest możliwe przy wykorzystaniu środków porozumiewania się elektronicznie. Najczęściej można to zrobić z wykorzystaniem naszego profilu zaufanego. Zdarzają się jednak sytuacje kiedy wysyłamy do Urzędu wniosek lub pismo na adres mailowy Urzędu lub konkretnego urzędnika.
Zgodnie z orzeczeniem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku (sygn. akt III SA/Gd 933/20). w sytuacji wniesienia odwołania za pośrednictwem e-maila zgodnie z art. 63 § 1 kpa powinna ono zostać podpisane weryfikowalnym podpisem kwalifikowanym. W braku takiego podpisu osoba, które je wniosła powinna zostać wezwana do uzupełnienia braku formalnego na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Facebook – https://www.facebook.com/pages/category/Legal/Kancelaria-Adwokacka-adw-Daria-Rychlik-Law-Office-1190332877818581/
Grupa na facebooku poświęcona prawu, biznesowi i zamówieniom publicznym- https://www.facebook.com/groups/1516954515138949/?ref=pages_profile_groups_tab&source_id=1190332877818581
Blog – https://www.kancelariaattorney.pl/blog
Strona – https://www.kancelariaattorney.pl/
e-mail: d.rychlik@kancelariaattorney.pl
